First week in India. - Reisverslag uit Kānchipuram, India van Zoë Jaspers - WaarBenJij.nu First week in India. - Reisverslag uit Kānchipuram, India van Zoë Jaspers - WaarBenJij.nu

First week in India.

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg Zoë

19 November 2014 | India, Kānchipuram

Eén week voorbij en het voelt alsof we hier al weken zijn. We zijn al helemaal ingeburgerd alleen dragen wij nog net geen sari. Het eten is nog wel wennen, drie keer op een dag rijst is wel erg veel en het is ook erg pittig. We vragen nu aan het personeel steeds kleine porties anders krijgen we het niet op, ze lachen ons dan ook uit wanneer we zelfs dat niet op krijgen. Ik vraag me ook af hoe de kinderen het allemaal op krijgen aangezien zij soms drie keer opscheppen?? Op de kamer hebben we wel koekjes dus we verhongeren niet gelukkig.

De kinderen komen steeds vaker naar ons toe met een pijntje of een leuk verhaal of vragen hoe je iets in het Nederlands zegt. We moeten nog wel oefenen met de namen maar dat gaat al steeds beter. De kinderen hebben in het weekend vrij en kunnen dan leuke dingen doen. Ook mogen zij dan hun eigen kleding aan. Doordeweeks hebben zij een tenue aan. De meisjes lopen dan ook in het weekend heel trots met hun mooie jurken en sieraden. De jongens spelen vooral cricket, we hebben afgelopen weekend met ze meegedaan en hebben ze even hard laten lopen door de bal extra hard te slaan haha.

Naast ons zijn er nog 7 andere vrijwilligers. We zijn met een paar van hen zondag een dagje weggeweest. We zijn naar een soort thema park geweest DizzeeWorld en naar een krokodillenpark. Het was erg leuk en gezellig en hebben de avond afgesloten met eten in Kanchipuram zelf. Het was een chaos. Ik heb een filmpje gemaakt in de auto om te kunnen laten zien hoe er in India gereden wordt, dus als er iemand ooit zeurt over mijn rijstijl, ga maar naar India;).

We hebben ook een optreden mogen zien van de kinderen. Er kwamen Franse toeristen naar de school om een optreden te bewonderen. Dit was erg leuk om te zien, de voorbereidingen en de make-up. De school was helemaal versierd met bloemen ook erg mooi.

Natuurlijk hebben we ook al dingen ondernomen voor onze eigen opdrachten. Zo hebben we een les gegeven over het skelet, waarbij we alle botten hebben doorgenomen en voor de meisjes hebben we een les over menstruatie gegeven. Ze hadden erg leuke vragen.

Verder gaan Maaike en ik de kinderen het een en ander leren over het mannelijk en vrouwelijk lichaam en daarbij seksuele voorlichting geven. Het is nogal een taboe om hierover te praten dus dit zal nog even zoeken zijn naar de vormgeving van de lessen. We gaan tevens proberen de dossiers te digitaliseren. Het tandenpoetsen, voeding, first aid en bestrijden van luizen komt aan bod. Dit laatste is echt wel nodig. Als ik er aan denk krijg ik al de kriebels haha.

We hebben genoeg te doen maar leuk wordt het zeker!
xxxxxxx

• 19 November 2014 - 12:24

Claudia:

Lieve Zoe,
    Leuk verslag....genoeg te doen zo te lezen. Ook leuk
    Om te lezen dat jullie al wat in vrije tijd hebben ondernomen
    Dat krokodillenpark is natuurlijk heel apart..veel plezier en succes
    samen met Maaike..ik zie je volgende verslag weer met plezier tegemoet..
    Xxxx Mama

• 19 November 2014 - 16:53

Zoe Jaspers.:

Lieve Zoe, Leuk dat je plezier heb, dat doed oma goed! groetjes aan Maaike.XXx

• 22 November 2014 - 21:27

Dirk En Marieke:

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Die Indiase namen zullen vast moeilijk zijn te onthouden! Mooie onderwerpen om over te praten, kan geen kwaad in zo'n land. Veel succes weer en we kijken uit naar je volgende verslag! Xxx Dirk en Marieke